فروش متریال دکوراسیون داخلی

کابینت و مصنوعات چوبی

* طراحی و اجرای انواع کابینت معمولی، پله ای، هایگلس، ممبران، انزو و چوب

 * کمد دیواری

 * کمد های دکوراتیو

 * پارتیشن

 * سرویس خواب

 * میز تحریر و کنفراس

 * انواع مصنوعات چوبی دارای کارگاه مجهز و کادری مجرب 

گروه معماری مکعب با مدیریت مهندس مهران کوکلانی

کاغذدیواری و پوستر

کاغذ دیواری یا wallpaper به معنای گونه ای از پوشش دهنده های تزیینی دیوارهای ساختمانی است که به صورت رول و یا متری ساخته شده و پس از نصب اصولی بر روی دیوار مورد نظر، با توجه به طرح ساده و یا گرافیکی خود، تمایز خاصی را در مقابل چشمان مخاطب خلق می نمایند.

رول های کاغذ دیواری در عرض های ۵۰ ، ۷۰ ، ۱۰۰ و ۱۰۶ سانتیمتر تولید می گردند که معمولا طول هر رول ۱۰ متر می باشد. البته متداول ترین سایز، عرض ۵۳ سانتیمتر است که در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از کاغذ دیواری نه تنها باعث می شود لکه ها و یا ترک های روی دیوار از دید مخاطب پنهان گردد، بلکه با توجه به سطح بالای هنری خود، می تواند یک دکور و طراحی فوق العاده را نیز خلق نماید.

انواع سقف های کاذب

سقف کاذب برای اولین بار در قرن چهار دهم میلادی در ژاپن برای زیبایی معابد مورد استفاده قرار گرفت. در اواخر قرن پانزدهم میلادی انگلیسی ها برای عایق بندی سالن ها تئاتر از این سقف ها استفاده نمودند. آمریکایی ها برای پوشش سقف تالار های بزرگ از نگهدارنده های ویژه ای استفاده می کردند.

شرکت های دانمارکی وآمریکایی نیز اولین وارد کننده های سقف کاذب در ایران بودند اما سال هزار وسیصد و پنجاه و پنج شمسی گروه صنعتی اکباتان به عنوان اولین تولید کننده سقف های اویز اقدام به راه اندازی این صنعت در ایران نمود. اگر می خواهید از سقف های کاذب در منزل یا محل کارتان استفاده کنید این مقاله اطلاعات کافی را راجع به تمام سقف ها کاذب موجود در بزار به شما ارائه می دهد با کارانا همراه باشید.

سقف کاذب چیست ؟

سقف های کاذب به سازه هایی معلق یا نمای دو یا سه بعدی دربنا های ساختمانی گفته می شود که سقف اصلی بالای آن قرار می گیرد. این سقف ها به  دو دسته تقسیم می شود :سقف یک پارچه و سقف شبکه.

با ارزشمند شدن منابع انرژی صنعت ساخت و ساز نیز به دنبال کاهش اتلاف انرژی دست به کار شد و سقف های کاذب که یکی از عناصر ساختمان سازیست را در راستای تامین اهداف کاهش انرژی مورد توجه قرار داد. سقف ها یکی از شاخه های رشته معماری داخلی است که برای پوشش سقف اصلی به کار می رود این نوع سقف ها  می تواند به صورت چوبی، پی وی سی ،شیشه ای، ورق های فلزی روکش دار ، کامپوزیت ،فلزات رنگی،آلمینیومی نصب شود که به صورت واحد یا با هم قابل اجرا است .

از ویژگی های این رشته ساختمانی از بین بردن  دغدغه پوشش ومخفی نگهداشتن ادوات زیر سقف می باشد. این سقف ها ارتفاع اتاق را کاهش می دهد به همین منظور برای جلو گیری از ایجاد فظای محدود وتنگ آن را دیوار به دیوار اجرا نمی کنند. واحد اندازگیری  سقف کاذب متر مربع است.

پارکت و انواع کف پوش ها

در تعریف کفپوش می توان گفت به پوششی که از آن برای کف ساختمان استفاده می شود، کفپوش می گویند. کفپوش ها را می توان پوشش های تقریبا دائمی دانست که امکان تعویض آن ها نیز وجود دارد.

کف پوش های ساختمانی از تنوع بالایی در جنس برخوردار هستند که از آن جمله می توان به سنگ، سرامیک، پی وی سی، لمینت، چوب و … اشاره کرد.

انتخاب کف پوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در هنگام خرید باید به مواردی نظیر میزان تردد و مکانی که قصد استفاده از کفپوش را دارید توجه کنید.

برای مثال در مکان هایی که میزان تردد در آن جا زیاد است، از کف پوش های سخت و با دوام و در مکان های کم تردد از کفپوش هایی که بیش تر حالتی تزئینی دارند استفاده نمائید.

در هنگام انتخاب و خرید کفپوش عواملی دیگر نظیر سلیقه شخصی، میزان بودجه، مقاومت در برابر آتش سوزی، نمای مناسب و نوع زیرسازی نیز دخیل می باشند. در ادامه به توضیح انواع مختلف کف پوش می پردازیم. با گروه معماری مکعب همراه باشید.

آینه دکوراتیو

آینه ها تبدیل به یکی از اجزای دکوراسیون هر منزل شده اند. به کمک آن ها می توانید جلال و زیبایی خاصی به فضای خانه خود بدهید. به همین دلیل بر خلاف گذشته آینه ها فقط برای نشان دادن تصاویر استفاده نمی شوند و نقش مهمی در داخل هر خانه دارند. این آینه ها بسته به دکوراسیون و سبک منزل شما ، عملکرد متفاوتی دارند . آن ها نور طبیعی را منعکس می¬کنند و روشنایی را به محیط منزل شما می دهند.

دکوراسیون و نحوه چیدمان وسایل داخل منزل برای خانواده ها بسیار اهمیت دارد و سعی می کنند هر چند مدت یکبار با تغییر کاغذ دیواری، پرده، کف پوش، کاشی ها، کابینت ها و … تحولی در دکوراسیون منزل ایجاد نماید و هارمونی خاصی به وجود آورند. یکی از مواردی که می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی منازل داشته باشد استفاده از آینه های دکوراتیو است. این آینه ها جلوه خاصی به فضای منزل می بخشند و محیط لوکسی را ایجاد می کنند. اگر می خواهید با آینه دکوراتیو بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه شوید.

ترمووود

چوب یکی از متریال هایی است که از دیرباز تا کنون در صنعت ساختمان سازی کاربردهای فراوانی داشته است. ترموود نوعی از چوب است که از آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود. ترموود از چوب درختان متعددی تولید می شود. این چوب یک محصول نوین و طبیعی است که طی فرآیندی خاص و علمی در چندین مرحله در دماهای گوناگونی قرار می گیرد. این عمل باعث از بین رفتن رطوبت و گرما دیدگی چوب می شود. فرآیند تولید ترموود سبب استحکام آن شده و از ترک خوردگی آن جلوگیری می کند. در ادامه می توانید با نکاتی در زمینه چوب ترموود (THERMOWOOD)، ویژگی ها، انواع، کاربردها، مزایا و معایب و ابعاد و ضخامت این چوب آشنا شوید. 

چمن مصنوعی و گرین وال

امروزه چمن های مصنوعی در مدل ها و کیفیت های مختلفی به بازار عرضه می شوند. هر محصول بسته به نوع کاربری خود، ویژگی ساخت منحصر به فردی دارد. بر همین اساس، به منظور خرید چمن مصنوعی، ابتدا لازم است برخی فاکتورها مانند نوع کاربری، متراژ محوطه مربوطه، نوع الیاف بکار رفته و … را در نظر داشته باشید. برای مثال هر چه ضخامت الیاف کمتر و در عین حال تراکم بافت چمن بیشتر باشد، چمن مصنوعی نرم تر و لطیف تر بوده و برای استفاده در محوطه بازی کودکان مناسب می باشد. به همین دلیل لازم است در هنگام خرید چمن مصنوعی به ویژگی هایی نظیر ارتفاع الیاف، تراکم بافت، جنس نخ و … توجه داشته باشید. شما می توانید برای اطلاع از نحوه خرید چمن مصنوعی، از خدمات مشاوره رایگان شرکت خانه چمن بهره مند شوید.

انواع دیوار پوش ها

در خانه‌های امروزی توجه بسیاری به طراحی داخلی و خارجی ساختمان می‌شود؛ کفپوش، کاغذ دیواری، سقف‌های کاذب و… موارد مهمی هستند که در طراحی ساختمان از آن‌ها استفاده می‌شود. دیوار پوش‌ها یکی از گزینه‌های مناسب در طراحی دکوراسیون هستند که برای تزیین بهتر و لوکس شدن دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ دیوار پوش‌ها با توجه به داشتن ویژگی‌های مناسب می‌توانند جایگزین خوبی برای رنگ کردن دیوار، کاغذ دیواری و … باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دیوار پوش، مزایا و معایب آن‌ها آشنا کنیم.

گچ بری و قاب بندی

هنر گچبری، یک هنر وابسته به معماری است که در هر دوره زمانی شکل و شیوه خاص خودش رو داشته. گچ به دلیل خاصیت شکل پذیری، چسبندگی، رنگ و قیمت مناسبش در این هنر کاربرد زیادی داره. با ایجاد کنده‌کاری‌های ساده بر روی گچ میشه تحولی در دکوراسیون داخلی خونه داد. در این مقاله قصد داریم تا شما رو بیشتر با گچ بری و انواع اون آشنا کنیم.

گچبری چیست؟

گچ بری و گچ کاری، هنر بریدن و کنده‌کاری رو گچ است که در محیط های مختلفی اجرا میشه. از جمله رایج‌ترین گچکاری ها میشه به گچکاری سقف و گچبری دور لوستر، گچکاری تزئینی دور شومینه، گچبری نور مخفی سقف کاذب، گچبری های نما رومی، گچبری دور ستون ها و گچبری آرک اپن اشاره کرد.