طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

کلاسیک

سبک کلاسیک مشخصه های متعددی در دکوراسیون داخلی دارد. برخی از ویژگی های سبک کلاسیک با سایر سبک ها مانند نئوکلاسیک یا حتی مدرن مشترک بوده و برخی مخصوص همین سبک خاص هستند.
در کتاب ها و منابع مختلف، ویژگی های مختلفی ذکر شده است.

در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک همه ی ویژگی ها از کوچک ترین  تا آخرین و اصلی ترین  قسمت با جزئیات کاملا دقیق انجام شده ودیده میشود.
دکوراسیون داخلی کلاسیک بر اساس نظم، تعادل، دقت و ظرافت فراوان است که اصلی ترین ویژگی آن تقارن است.

مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن با جلوه ی ساده ای که دارد یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی است که برای خانه های کوچک بسیار مناسب است.

مدرن یک واژه ی لاتین (modern) است که معنی آن به فارسی جدید تازه باب میشود.

تاریخ آغاز دکوراسیون داخلی مدرن

این سبک با جنبش مدرنیسم اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 میلادی آغاز شد. از نیمه ی قرن 20 تا امروز به دلیل سادگی طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و بسیار محبوب شد.

نئوکلاسیک

یکی از محبوب ترین ترند های زمان ما، طراحی داخلی نئوکلاسیک است. با این حال، زیبایی چشمگیر آن ریشه در قرن هجدهم دارد. در این دوره هنرمندان و فیلسوفان به سنت،رتفکر عقلانی و اعتدال روی آوردند. دلیل آن هم این بود که می خواستند از ماهیت سطحی و زودگذر طراحی روکوکو دور شوند.

در نتیجه، فضاهای داخلی از تزئینات بیش از حد به سمت تقارن و طرح‌های کم‌رنگ حرکت کردند. به همین دلیل است که جزئیات کمتر تزئینی و معماری، مانند ستون ها و قرنیزهای دقیق، در مرکز توجه قرار گرفتند. دگرگونی‌های طراحی نئوکلاسیک همچنین دارای تاچ هایی از سبک معاصر هستند که فضاها را لوکس می‌سازد.